Run Warsaw

Do kalendarza rozgrywanych corocznie w Polsce imprez biegowych 2 pa�dziernika do��czy� pi�ciokilometrowy bieg Run Warsaw. Bieg o tyle inny chocia�by od odbywaj�cego si� dwa tygodnie wcze�niej Maratonu Warszawskiego, �e przygotowany przez firm� Nike z my�l� o tym, �eby ruszy� sprzed biurek, komputer�w i telewizor�w jak najwi�ksz� rzesz� pogr��onych w codziennym marazmie warszawiak�w. Nie przewidziano �adnej nagrody g��wnej, za to na ka�dego, kto dobieg� do mety czeka� pami�tkowy medal i butelka wody mineralnej od organizatora. Bieg poprzedzi�a wszechobecna na warszawskich ulicach oryginalna kampania reklamowa, kt�ra okaza�a si� na tyle skuteczna, �e ku zdumieniu organizator�w przygotowane przez nich w punktach rejestracji 10 tys numer�w startowych wyczerpa�o si� ju� na tydzie� przed terminem imprezy. W naj�mielszych przewidywaniach nie s�dzili�my, aby mog�o zg�osi� si� do biegu 10 tys. os�b. Przygotowali�my tyle koszulek i tyle medali... Naprawd� jest mi bardzo przykro i smutno, �e odsy�amy z kwitkiem tyle os�b - powiedzia� szef imprezy Krzysztof Odliwa�ski. W efekcie, 2 pa�dziernika w nieprzebranym t�umie ubranych na ��to ludzi zgromadzonych przed lini� startu nietrudno by�o spotka� kogo� gotowego odkupi� firmow� koszulk� z numerem startowym za cen� kilkakrotnie przewy�szaj�c� op�at� startow�. Ostatecznie pobiegli wszyscy, kt�rzy chcieli - tyle, �e niekt�rzy "pozaregulaminowo". Trasa prowadzi�a g��wnymi ulicami centrum miasta i tworzy�a pi�ciokilometrow� p�tle ze startem i met� w pobli�u pa�acu prezydenckiego. Dopiero mniej wi�cej po pierwszym przebytym kilometrze bardzo gesty pocz�tkowo t�um uczestnik�w rozrzedzi� si� na tyle, �e pozwala� przej�� ze spokojnego truchtu w bieg bez potykania si� o innych. Na trasie biegu nie zabrak�o te� kibic�w. Gdzie� mi�dzy czwartym a pi�tym kilometrem trasy rozstawi� si� nawet zesp� b�bniarzy, kt�rzy wybijaj�c ekstatyczny rytm rodem z karnawa�owego Rio zagrzewali do walki na ostatnich metrach, tych kt�rym si� ju� zd��y�o zacz�� wydawa�, �e nie maj� wystarczaj�co si�y, by dobiec do mety. Impreza, w kt�rej wzi�a udzia� tak�e redakcja Extremium zosta�a znakomicie przygotowana. Ka�dy zarejestrowany uczestnik otrzyma� poza okoliczno�ciow� koszulk� i numerem startowym broszur� ze zbiorem porad jak si� przygotowa� do biegu oraz firmowy worek, w kt�rym podczas trwania imprezy w zaaran�owanych przez organizatora szatniach m�g� przechowa� ubranie na zmian�. Ze wspomnianej broszury mo�na si� by�o mi�dzy innymi dowiedzie�, ze w kilku miejscach Warszawy Nike wyznaczy� dla uczestnik�w biegu r�nej d�ugo�ci trasy treningowe, na kt�rych a� do ko�ca pa�dziernika dwa razy w tygodniu pod okiem profesjonalnych trener�w odbywaj� si� wsp�lne treningi. Bieg Run Warsaw z miejsca sta� si� najwi�ksz� imprez� biegowa w Polsce a po odd�wi�ku jaki mu towarzyszy� mo�na si� spodziewa�, �e w przysz�ym roku frekwencja b�dzie jeszcze wy�sza. Pomijaj�c jednoznacznie komercyjny cel imprezy mo�na odnie�� wra�enie, �e jej organizator - prywatna firma - t� jedn� akcj� zdeklasowa� (je�li chodzi o styl, rozmach i sprawno�� organizacyjn�) wszystkie publiczne instytucje powo�ane w celu w promocji mody na zdrowy tryb �ycia... Wz�r godny na�ladowania tak�e na innych polach sportowej aktywno�ci. Dla zainteresowanych: www.runwarsaw.pl

 >>> powr�t do strony g��wnej

 

DK MEDIA 2004